تقابل‌های آلمان و انگلستان همواره در زمره جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین مسابقات فوتبال بوده است، حالا اگر این رویارویی در یک تورنمنت بزرگ هم باشد که دیگر فوق‌العاده است.

آلمان - انگلستان

به گزارش همشهری آنلاین، بازی فردا شب (سه‌شنبه) آلمان و انگلستان در ورزشگاه ومبلی و در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰، سی‌وسومین تقابل رسمی دو تیم محسوب می‌شود.

نخستین مصاف

اولین بازی سه‌شیرها مقابل آلمان در روز دهم ماه مه سال ۱۹۳۰ برگزار شد. دیداری که در آن، دو تیم در یک بازی دوستانه در ورزشگاه برلین مقابل هم صف‌آرایی کردند و در پایان به تساوی ۳ بر ۳ رضایت دادند. در آن بازی «ریچارد هافمن» برای آلمان هت‌تریک کرد و گل‌های انگلستان را «جو بردفورد» (۲ گل) و «دیوید جک» به ثمر رساندند.

۳۳ سال اقتدار سه‌شیرها

دومین بازی دو تیم در روز ۴ دسامبر ۱۹۳۵ در وایت‌هارت لین، خانه تاتنهام برگزار شد که به برتری ۳ بر صفر انگلستان انجامید. از آن بازی تا یک ژوئن ۱۹۶۸ که آلمان بتواند انگلیس را شکست دهد، سه‌شیرها موفق شدند، ژرمن‌ها را ۶ بار دیگر شکست دهند که آخرینِ آن برتری ۴ بر ۲ در فینال جام‌جهانی ۱۹۶۶ در ومبلی بود.

کفه ترازو به سمت آلمان سنگین‌تر است

در تاریخ دو تیم ۳۲ بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که ۱۵ پیروزی از آن آلمان و ۱۳ پیروزی از آن انگلستان بوده است. ۴ بازی نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. آخرین بازی دو تیم هم در روز دهم نوامبر ۲۰۱۷ بوده که این بازی دوستانه با تساوی بدون گل پایان یافته است.

آخرین گلزن

لوکاس پودولسکی با زدن تک گل آلمان در تقابل سی‌ویکم دو تیم، آخرین گلزن مصاف‌های انگلستان و آلمان به‌حساب می‌آید. این بازی دوستانه در ورزشگاه زیگنال ایندونا پارک شهر دورتموند برگزار شد و به برتری یک بر صفر دی‌مانشافت انجامید.

کد خبر 610737

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha